مقاله سرا

این وبلاگ حاوی مقاله های بسیار کاربردی میباشد امیدواریم نهایت استفاده از آنها را ببرید

مقاله سرا

این وبلاگ حاوی مقاله های بسیار کاربردی میباشد امیدواریم نهایت استفاده از آنها را ببرید

ووشو

 

چانگ چوان ووشو ( مشت بلند شائولین )

چانگ چوان در ترجمه به معنای مشت بلند می باشد که در ووشو بعنوان سبک مشت بلند شائولین و یا کونگ فوی مشت بلند معروف است . این سبک یکی ازمشخص ترینو بارزترین سبکها  در زمره دسته بندی سیستمهای شمالی است که قرنها به شیوه ها و متدهای مختلف و متنوع در کشور چین مورد تمرین قرار می گیرد . اکثر ورزشکاران رشته ووشو بر این موضوع متوفق القولند که این سبک یک شیوه مناسب و مطلوب جهت شکوفائی استعدادهای فیزیکی افراد , توسعه کشیدگی دامنه های حرکتی و همچنین کمک کننده در ازدیاد قدرت انفجاری و سرعت می باشد. در چانگ چوان حرکا ت بصورت تند وسریع , چابک و با قدرت انفجاری انجام شده و مجری می باید دارای یک ریتم روان  و با اتکا به نقطه های اوج و فرود قدرت و سرعت در بین حرکات می باشد .  در سال 1920 نظریه پرداز ووشو ژدونگ در کتاب خود " طرحی از ووشوچینی " این سبکها را  این طور توصیف می کند .

 همه چیز حول محور نششاط و سرعت , حمله و عقب نشینی با سرعت ,    تحرک وغیر قابل پیش بینی بودن , حریف را در حالت شک و ترید نگهداشتن سعی در استفاده از هر روزنه می چرخد . در نتیجه حریف به قدری مشغول است که نمی تواند دفاع موثر داشته باشد. ار آنجا که از پیش روی و عقب  نشینی  سریع , گریز , حملات بلند و حرکات گسترده بهره می گیرد نام آن چانگ چوان است

جهت فراگیری سبک چانگ چوان ووشو لینک زیر را کلیک نمایید 

                                      آموزش چانگ چوان ووشو

پیام های دیگران ( 2 نظر )        PermaLink        چهارشنبه، 1 تیر، 1384 - حمیدرضا ابراهیمی

ری-کی چیست؟

               ری-کی چیست؟        

ِریی (Reiki) روشی شفا بخش با استفاده از انرژی حیاتی است. ریی یک عبارت ژاپنی است. (به صورتRay-Kee خوانده می‌شود). ری، به معنی آگاهی بزرگ و الهی است. کی، همان انرژی حیاتی است.کی همان نیروئی است که حیات موجودات زنده را حفظ می‌کند و به آنها بقا می‌بخشد.

 بنابراین ریی انرژی حیاتی و دارای آگاهی است. عملکرد ریی را می‌توان با طب سوزنی مقایسه کرد با این تفاوت که در ریی از سوزن استفاده نمی‌شود. آنچه در هردو مهم است بهبود نقل و انتقال انرژی در بدن گیرنده استریی چه تفاوتی با بقیه سیستم‌های کار با انرژی دارد؟

 تفاوت برجسته ریی با سایر سیستم‌های انرژی این است که در ریی شخص عامل از انرژی خود استفاده نمی‌کند و تنها به صورت کانالی برای عبور دادن انرژی عمل می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود تا افکار و انرژی دهندهِ ریی کمترین دخالتی در جریان شفابخشی نداشته باشد. علاوه براین شخص انرژی خود را از دست نمی دهد چون چیزی از بدن او خارج نمی شود. ویژگی دیگر ریی سادگی آن است. برخلاف بیشتر سبک‌های کار با انرژی که نیاز به تمرکز و مقدمات خاصی دارند، ریی بسیار ساده است. چه در یادگیری و چه در استفاده.                                               

ریی چگونه عمل می‌کند؟

ریی تماما درباره تعادل است. ریی روی جنبه‌های فیزیکی، روحانی، احساسی و فکری وجود تاثیر می‌گذارد. طب مدرن عمدتا روی نشانه‌های بیماری متمرکز می‌شود. ولی در دیدگاه ریی بسیاری از امراض خصوصا آنهایی که مزمن و طولانی هستند، دارای ریشه‌ها احساسی، فکری و روحی هستند. این اختلالات موجب ایجاد گره یا انسدادهایی در مسیرهای انرژی بدن می‌شود که چهره فیزیکی بیماری نیز بواسطه آنها بوجود می‌آید. ریی روشی موثر برای بازکردن این انسدادهای انرژی است که نتیجه آن شفای عارضه یا بیماری است 

برای اطلاعات بیشتر به سایت :// www.parsreiki.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد