مقاله سرا

این وبلاگ حاوی مقاله های بسیار کاربردی میباشد امیدواریم نهایت استفاده از آنها را ببرید

مقاله سرا

این وبلاگ حاوی مقاله های بسیار کاربردی میباشد امیدواریم نهایت استفاده از آنها را ببرید

تفاوت انقلاب اسلامى با انقلابهای دیگر

تفاوت انقلاب اسلامى با انقلابهای دیگر

 (( ... ما شاهد رفتن رژیم ها و آمدن رژیم های دیگر بوده ایم ، اما تفاوتى که حادثه تحول رژیم شاهنشاهى به رژیم جمهوری اسلامى در ایران داشته ، یک تفاوت اساسى است با موارد مشابه آن ; و آن اینکه این ملت با زور اسلحه و بازوی نظامى بر یک رژیمى که تا بن دندان مسلح بود، پیروز نشد بلکه با کلام ، با حضور مظلومانه در صحنه ، با بیان منطقى خواسته های خودش و آمدن به خیابانها، یک رژیم مسلح و نظامى و متکى به پشتیبانى نیروهای بین المللى را از پای درآورد و به این هم اکتفا نکرد. این انقلاب بلافاصله تعیین سرنوشت را به عهده خود مردم گذاشت . شما کدام انقلاب را سراغ دارید که هنوز یک سال از عمر آن نگذشته باشد ولى با رای مردم ، صاحب قانون اساسى شده باشد و مبنای نظم قانونى تعریف شده در آن مشخص گردد. در همه مراحل انقلاب ، شکل گیری نهادهای مدیریت جامعه با آراء مردم و انتخابات شکل گرفت که دست کم شما عزیزان ، شما نمایندگان ملتهای مختلف در ایران ، در آخرین انتخابات شاهد حضور چشمگیر مردم و نقش تعیین کننده آنها در سرنوشت خودشان ، بودید. در این مدت یک جنگ 8 ساله را ملت ما پشت سر گذاشت . جنگى که برای دو ملت و دو کشور ایران و عراق ، خسارات و ضایعات فراوانى داشت در این مدت 19 سال و بخصوص در سالهای اولیه پیروزی انقلاب ، ملت ما سهمناک ترین طوفان تروریسم را از سر گذراند. فکر نمى کنم در تاریخ ، هیچ ملتى مانند ملت ایران تاوان استقلال خواهى خود را و منطقى بودن خود را با امواج سهمگین ترور پرداخته باشد. تروریست هایى که متاسفانه امروز در خیلى از کشورها آزادانه باز هم علیه منافع ملت خودشان و کشور خودشان ، فعالیت مخرب دارند .... ))

 

 

سخنرانى در جمع سفیران خارجى مقیم ایران -21 /11/ 1376]

  وى ادامه داد: بزرگترین تفاوت انقلاب اسلامى با انقلاب هاى دیگر در وحدت  رهبرى و هدایت مطالبات استقلال، آزاده خواهى ودیندارى توسط یک فرد (امام  قدس سره الشریف) بود که امام هم نماد آزادیخواهى بود و هم نقطه تلاقى این  سه جریان بود. سیدحسن خمینى در قسمتى دیگر از سخنان خود افزود: در مورد از دست  رفتن استقلال کشور همین بس که رفتن شاه با دستور و یا مشورت آمریکا صورت  گرفت و یا لوایحى به مجلس مى رفت که به اتباع خارجى مصونیت قضایى مى داد
  وى ادامه داد: امام خمینى (ره) رهبر این سه جریان یعنى ، آزادى خواهى  استقلال طلبى و دیندارى بود و حکومت جمهورى اسلامى که ما در آن قرار داریم   شالوده این سه جریان است. سید حسن خمینى ادامه داد: استقلال بزرگترین شعار جمهورى اسلامى است،  استقلال سیاسى و اقتصادى وابسته به استقلال فرهنگى است، استقلال فرهنگى یعنى  اینکه ما از درون یافته هاى دینى خود رفتارهایمان را دریابیم.  وى افزود: دشمنان ما امروز منتظرند تا ما کوچکترین اشتباه را مرتکب  شویم و از این اشتباه ما به اهداف خود دست پیدا کنند.   وى در مورد انتخابات ریاست جمهورى گفت: اصل شرکت در انتخابات آزاد  است ، اما در یک شرایط خاص تبدیل به یک وظیفه مى شود. آنچه در این انتخابات اتفاق مى افتد تأثیر بزرگى بر آینده خواهد داشت.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد